Fruitman

De gokkast Fruitman is een fruitautomaat van JPM uit 1986 met een geweldig pacman spel en mag met recht een klassieker worden genoemd. De orginele handleiding hebben wij in ons bezit.

Speluitleg van de Fruitman van zowel de bonus uitvoering als de 200 punten versie:

De fruitman is uitgevoerd met 4 rollen voorzien van conventionele symbolen met overgedrukte nummers, welke een fruitmansymbool door de banen leidt en zo extra spelmogelijkheden biedt.

Rollen schudden
Geeft de speler de mogelijkheid de rollen in verschillende richtingen te laten draaien via de startknop.

Mysterie
Biedt de speler een willekeurig spel in het banenspel

Automatisch stappen
Biedt de speler de mogelijkheid de rollen automatisch naar een mogelijke win te laten stappen.

Sprong
Geeft de speler een aantal posities verder in de banen, het aantal wordt bepaald door een druk op de stopknop (minimum 1, maximum 6)

Superfruit
Spaarsysteem welke opgebouwd wordt met de symbolen op de winlijn, mits het superfruitsymbool in de baan verlicht is. Elke complete lijn betaald 1 bonuspunt, maximaal 10 bonuspunten. Kom je op het rode spookje dan doven alle symbolen van de superfruit matrix.

Multi-schud
Biedt willekeurig tussen 3 en 6 mogelijkheden om de rollen te schudden met de mogelijkheid van vasthouden.

Dubbel Bonus
Geeft een verdubbeling van de win mogelijkheid op het superfruitspel

Gokspel
Progressief gokspel met halfwin-mogelijkheid tot een maximum van 200 punten of 20 bonuspunten

Aanvulling op spelbeschrijving Fruitman Bonus

Superfruitmatrix dooft alleen bij de rode pacman’s. Als je op rode Pacman komt, dan ga je terug naar 2 “rollen schudden”.
Als er verschillende lijnen in supermatrix compleet zijn gaan deze knipperen als er niet op start wordt gedrukt.
Heb je volle bak (bv 10 bonuspunten) en je neemt deze, dan krijg je een speciaal wingeluid en een banen animatie. Als je volle bak hebt met dubbele bonus, dan krijg je automatisch de 20 bonus punten.

In bovenspel heb je blauwe pacman 2, 3, 4 of 5 stappen. Bv 2 stappen, je kunt dan op start drukken om te gokken naar 3 stappen of naar stap 0. Als je een prijs kunt winnen dan knippert “knipperend paneel is beste stap win”. Je kunt dan op nemen drukken om de prijs te laten nudgen. Er zijn dus (5 stappen) maximaal 5 nudges te krijgen.

“Fruitman blijft op positie” brandt willekeurig (in ongeveer 5% van de beurten), maar kan ook wel 3x achter elkaar branden, doch als je 5 krijgt in banenspel en dan naar 18 gaat, dan zeg maar 70% van de keren gaat “blijft op positie” ook branden.

Bij Multischud wordt er zowieso verder geteld voor het banenspel, m.a.w. “fruitman blijft op positie”.

Specificaties

Datum toelating: 30/12/1986
Merkteken volgnummer 0013
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , , , , ,

Meer foto's

11 Reacties op “Fruitman”

  1. Touch Down schreef:

    Lijkt me een erg leuke kast, nooit op gespeeld helaas, deze is aan mij voorbijgegaan….

  2. Touch Down schreef:

    Lijkt me een erg leuke kast. Jammer genoeg nooit (bewust) tegengekomen in het “wild”.

  3. scooby schreef:

    ik heb er twee thuis staan, restauratie objecten

  4. Patrick schreef:

    Verkoop je er eentje.?

  5. paul schreef:

    met deze kast heb ik in het verleden heel wat gratis patatjes verdient!

  6. paul schreef:

    met deze fantastische kast heb ik in het verleden heel wat gratis patatjes en frikadellen verdient!

  7. Hans schreef:

    Wat is zo’n kast waard ik heb ook een staan

  8. Opknapbeurt nodig, maar doet het nog wel. Iemand interesse??

  9. William Verhoekx schreef:

    hallo met william,wie kan mij helpen met een fruitman gokkast?ben al een tijdje op zoek graag hoor iemand die er een heeft gr william 0134681173

  10. niek schreef:

    ik heb er 1 staan deze kun je overnemen

Laat een reactie achter