Nadat in 1995 de Piekmachines verboden waren was de classic runner de 1e serieuze opvolger van de random runner. Jammer was dat deze fruitautomaat niet meer gebaseerd was op het random effect op basis van een dobbelsteen.
Spelbeschrijving
Basisspel:
1 winlijn met 3 rollen, waarbij 3 kroontje criss-cross voor een extra prijs van 20 punten zorgen.
Gewonnen prijzen kunnen worden opgespaard in de clubmeter (verspreid over 4 potten) of overgeheveld worden naar de winbank.
0-1 spel:
Via het 0-1 spel kun je in een hoog tempo de clubmeter vullen zodat je snel in het bovenspel kunt gaan spelen.
Bovenspel:
Het bovenspel speel je met 3 rollen en 5 winlijnen met een inzet van 5 punten.
ORGINELE SPELBESCHRIJVING
Rollen Basisspel
Het Basisspel wordt automatisch gespeeld als er minder dan 4 punten in “gewonnen spelen” staan.
0/1 Basisspel
Het 0/1 Basisspel wordt automatisch gespeeld als er 4 of meer punten in “gewonnen spelen” staan.
Er word gegokt tussen kop of munt waarbij de kans op munt 99,9 % is. Munt levert I punt op, kop niets
De speler kan dit Basisspel ook spelen als er minder dan 4 punten in “gewonnen spelen” staat.
Eerst moet op de knop “kies spel” gedrukt worden en vervolgens op “start”.
Winst uit Rollen Basisspel
De winst uit het Basisspel kan:
– naar spelen geschreven worden met de knop “winst naar spelen”
– naar gewonnen spelen geschreven worden met de knop “winst naar gewonnen spelend
Winst uit 0/1 Basisspel
De winst uit het 0/1 Basisspel wordt automatisch in de laagste pot gezet.
Daarna is de winst op te nemen door “winst naar spelen” in te drukken.
Er wordt met dit punt 2 keer gegokt met elk 50 % kans: eerst van I naar 2 en vervolgens van 2 naar 4.
Vervolgspel
Het vervolgspel start als er meer dan 5 punten in gewonnen spelen staan en het 011 Basisspel gespeeld is.
Het vervolgspel wordt op vijf lijnen gespeeld met inzet 5
Vervolgspel beëindigen
Met de knop “winst naar spelen” wordt het vervolgspel beëindigd en worden de punten uit een van de potten naar spelen geschreven.
Als alle vier de potten leeg zijn of de som van de vier potten kleiner is dan vier wordt het vervolgspel beëindigd.
Totaal Winst
Als een pot 200 punten heeft bereikt wordt de inhoud van deze pot naar de meter “totaal winst” geschreven.
Met de knop “totaal winst ~ spelen” kunnen deze punten in stappen van vier naar spelen geschreven worden.
Hoi,
“niet meer gebaseerd was op het random effect op basis van een dobbelsteen” Dit vind ik interessant. Was de oude Random runner gebaseerd op het RNG principe en de nieuwere automaten niet? Ik dacht dat naast Casino-slots onze huidge fruitautomaten ook een RNG (toevalsgenerator) hadden? Indien niet hoe bepalen onze automaten dan het “toeval”? Groeten van JPM- Touch Down freak.
De overige automaten werken volgens de reflex methode. Er wordt gekeken naar het aantal spellen (bv. 100.000) en dan moet het gemiddelde op een bepaald percentage zitten. Ook wil men nog weleens werken met een extra regelaar zodat de winfrequentie hoger wordt. Als een spel lange tijd niets geeft wordt deze machine oninteressant. Nu kun je denken om het spel plezier te verhogen om bv. bij een inzet van 16 (supatron) vaker een prijs te geven van 4×4 credits. Je zet 16 credits in en wint 4×4 credits. De machine geeft dan een kick door de geluiden en dat je iets wint. In feite win je niks maar het spel wordt er wel leuker door. Alles heeft nl. te maken met psycholgie. Je ziet dat bij de huidige automaten ook vaker prijsjes van 2 credits worden gegeven. Het spelen wordt dan leuker.
Bedankt voor de uitleg!
service blijft knipperen iemand een idee hoe je dit uit krijgt