De Crazy Deal gokkast komt uit 2001 en is gemaakt door Elam uit Veldhoven met een zeer leuk kaartspel, zie de spelbeschrijving hieronder. De Crazy Deal is de gokhal versie van de hi lo cash uit de horeca. De manual is in ons bezit.
De speler kan met KIES SPEL een keuze maken uit de volgende mogelijkheden:
– Basisrollen inzet 1;
– 1/0-spel, clubspel inzet 5;
– 1/0-spel, clubspel inzet 10.
Basisspel
Het basisspel gebruikt vier rollen en heeft één winlijn. Prijzen worden gegeven voor drie gelijke symbolen op rollen ABC en BCD. Indien er drie of vier kaartsymbolen naast elkaar op de winlijn verschijnen, levert dit een mysteryprijs op. Prijzen uit het basisspel kunnen worden opgenomen of naar de clubmeter worden overgeheveld om clubspellen te kunnen spelen.
Clubspel inzet 5
Op inzet 5 zijn vijf winlijnen actief op rollen ABC. Behalve de normale prijzen is het ook mogelijk om het HOGER-LAGER-spel te winnen via een combinatie van drie kaartsymbolen op een winlijn.
Clubspel inzet 10
Op inzet 10 zijn tien winlijnen actief: vijf op rollen ABC en vijf op BCD. Ook hier is het mogelijk een HOGER-LAGER-spel te winnen via een combinatie van drie kaartsymbolen op een winlijn. Staan er vier kaartsymbolen op één lijn dan wordt het HOGER-LAGER-spel aangeboden waarbij de startwaarde van de prijsladder op een variabele positie kan beginnen.
Prijzen uit het clubspel gaan automatisch naar de clubmeter. Als de 1000-puntengrens van de clubmeter wordt overschreden, worden automatisch één of meerdere meters opgenomen totdat een waarde onder 1000 punten is bereikt. De speler kan de clubmeter vóór aanvang van een clubspel (dat overigens altijd vooraf wordt gegaan door een 1/0-spel) laten uitbetalen. Niet uitbetaalbare waardes worden via een neutrale ‘auto-gamble’ naar een uitbetaalbare waarde gebracht.
HOGER-LAGER-feature
Het HOGER-LAGER-spel begint door het voordraaien van een willekeurige kaart. De speler maakt een keuze of de volgende kaart hoger of lager zal zijn. Is zijn keuze juist, dan stapt de prijsladder één positie omhoog. Is de volgende kaart gelijk aan de actuele, dan telt dit als een juiste keuze (gelijk is goed). Zolang de speler goed blijft kiezen, zal de ladder omhoog blijven stappen. Na een foute keuze eindigt het HOGER-LAGER-spel. De prijsladder zal terugvallen naar de eerstvolgende ‘veilige’ positie en de speler ontvangt de bijbehorende prijs.
Extra hulpmiddelen tijdens HOGER-LAGER-spel:
– Joker als deze wordt ingezet, wordt een nieuwe kaart getrokken en de prijsladder stapt één positie verder.
– Andere kaart een nieuwe kaart wordt voor gedraaid, de prijsladder blijft staan.
Uitbetalen
Na UITBETALEN betaalt de puntenmeter uit. Na NEEM (GEDEELTE) CLUBMETER gaat (een gedeelte van) de clubmeter naar de puntenmeter.