De Flamenco gokkast is een fruitmachine van Cirsa uit 1998 en geimporteerd door Elstar. Dat was een dochter bedrijf van Elam uit Veldhoven (tegenwoordig eigendom van Novomatic). Manual van dit spel is in ons bezit.
SPELBESCHRIJVING FLAMENCO
Het spel wordt gespeeld op 6 rollen van 24 symbolen, 3 in het basis rollenspel en 3 in het topspel. Behalve het basis rollenspel kan tevens een basis “1/0”-spel worden geselecteerd.
1.1 Kies spel
Met behulp van de knop
– het basis rollenspel
– het basis “1/0”-spel
– het topspel, indien het aantal punten in de topmeter minimaal 4 is Indien de topmeter 4 punten of meer bevat wordt het topspel automatisch geselec teerd. Keuze van een ander spel is altijd mogelijk via de
1.2 Het basisspel
Als basisspel kan met behulp van de knop
1.2.1 Het basis rollenspel
Het basis rollenspel wordt gespeeld op 3 rollen van 24 symbolen, met één winlijn op de drie middelste symbolen.
Prijzen in het basis rollenspel
Een prijs wordt gegeven voor twee gelijke symbolen op de winlijn voor rol 1 en 2, en voor drie gelijke symbolen op de winlijn op rol 1,2 en 3. Tevens wordt een prijs gegeven voor 1.2 of 3 “Flamenco” gitaarsymbolen op de winlijn. Ge combineerde prijzen worden bij elkaar opgeteld.
Het vasthouden van rollen
Indien een spel geen prijs heeft opgeleverd en in het vorige spel de rollen niet zijn vastgehouden, worden de rollen automatisch vastgehouden als hierdoor een verhoogde kans op een prijs ontstaat De vastgehouden rollen kunnen altijd worden hersteld door middel van de knop
1.2.2 Het basis “1/0”-spel
Het “1/0”-spel bestaat uit twee panels met een “1” en een “0”. Er vindt een automatische gok plaats tussen “0” en “1” met een kans van 99.99% op “1” (winst) en een kans van 0,01% op “0” (verlies). een automatische gok.
1.2.3 Het opnemen inzetten van prijzen uit het basisspel
Een basisprijs van 200 wordt automatisch naar de winbank geschreven. Een basisprijs kleiner dan 200 wordt automatisch aan de “gamble”-ladder aan- geboden en kan:
– worden gegokt (zie verder bij “124 Het gokken van prijzen uit het basis spel”).
– naar de topmeter worden gebracht door middel van de
1.2.4 Het gokken van prijzen uit het basisspel
Alle basisspel-prijzen kleiner dan 200 worden automatisch aangeboden aan de “gamble”-ladder. Hierbij is het mogelijk deze prijs te verhogen/verlagen tot een maximum van 200 en een minimum van 0. Met de
– opnieuw worden gegokt in de “gamble”-ladder met de knop
Prijzen van 200 worden automatisch naar de winbank geschreven.
1.2 Het topspel
Het topspel wordt met gespeeld op 3 rollen van 24 symbolen, waarbij op rol 1 en 3 drie symbolen zichtbaar zijn en op rol 2 twee symbolen. Het bovenspel bevat 6 meters en 1 topmeter welke het totaal van de meters 1 t/m 6 aangeeft.
1.2.1 Prijzen vanaf het basisspel
Prijzen die vanaf het basisspel naar de topmeter worden getransporteerd, worden altijd in de laagste meter (1 t/m 6) gezet
1.2.2 Inzet in het topspel
De inzet voor een topspel vanaf de topmeter is 5 punten. Elk topspel wordt automatisch voorafgegaan door een snel “1/0”-spel. Indien de
Een topspel kan pas worden geselecteerd indien minimaal 4 punten in de topmeter staan. Indien het “1/0”-spel dat aan een topspel vooraf gaat gewonnen wordt (99.99% kans op een “1), zal een topspel worden gespeeld. Mocht het “1/0”-spel verloren worden (0.01% kans op “O”) en de topmeter bevat hierdoor niet voldoende punten (kleiner dan 5), zal ook geen topspel worden gespeeld
1.23 Prijzen in het topspel
Prijzen worden toegekend voor gelijke symbolen op rol 1, 2, en 3 (“tic-tac- toe”), waardoor in totaal 18 winlijnen ontstaan.
Prijzen worden gegeven voor 3 gelijke symbolen op één (of meerdere) van de 18 winlijnen, en voor twee “Flamenco” gitaarsymbolen op rol 1 en 2 van één van de winlijnen. Gecombineerde prijzen worden bij elkaar opgeteld. Gewonnen prijzen worden evenredig over de inzet van de actieve meters verdeeld.
Meters kunnen maximaal 200 punten bevatten. Bij overschrijding van dit maximum wordt de meter automatisch opgenomen en naar de winbank getransporteerd. Punten boven dit maximum komen te vervallen.
De maximale waarde van de topmeter (het totaal van de meters 1 t/m 6) is 1000 punten. Indien een prijs zorgt voor overschrijding van dit maximum wordt de prijs direct naar de winbank getransporteerd en vervolgens de meter die hiervoor verantwoordelijk was opgenomen.
1.2.4 Het opnemen van meters
Meters kunnen worden opgenomen met behulp van de knoppen
1.3 Het opnemen van de winbank
De maximale waarde van de winbank is 5000 punten. Punten boven dit maximum worden automatisch naar de creditmeter getransporteerd. De winbank kan worden opgenomen door middel van de knop
Beste
Ik heb een cirsa flamingo geerfd van mijn vader.
Ik weet echter niet hoe ik moet spelen. Pesos of zijn hier tokens voor?
Groeten