De Fruit Match is een gokkast van JPM uit 1987. De spellen in die tijd stonden vol met stappen feature spel zoals prijzen ladders. Het spel van de Fruitmatch is identiek aan de Superfruit. Alleen de “Superstap” feature heeft een kleine wijziging ondergaan. De mogelijkheid om de rollen 4 stappen vooruit te verplaatsen is veranderd in 1 stap voor/ en achteruit bij de “Superstap” feature van Fruitmatch.
SPELBESCHRIJVING van de Fruit Match
De Fruitmatch is een nieuwe machine voor de Nederlandse markt. Het apparaat heeft vier rollen voorzien van conventionele symbolen, waarvan enkele zijn bedrukt met cijfers voor spelopbouw. Door optelling van cijfers op de rollen biedt de machine de volgende spelen.
FRUITMATCH SPEL
Omlijnde symbolen van de winlijn lichten op in het Fruitmatch spel gevolgd door een bewegend kruissymbool. De speler moet trachten het kruis bij de verlichte symbolen te stoppen om Fruitmatchscore te winnen. Men heeft de mogelijkheid om de aankruisingen eenmaal te verplaatsen d.m.v. de mixknop.
LUCKY STAR
Verlicht Lucky Star bonuspaneel. Met twee Lucky Star symbolen op de winlijn wint de speler de d.m.v. verlichte pijl aangegeven Lucky Starmeter. Stars op de winlijn verhogen de meter met vier, Lucky Stars met acht. De aangegeven meter vervalt met een win of succesvolle “gamble”.
FRUITMATCH SCORE
Na bedienen van de stopknop verhoogt de win welke verkregen kan worden met het Fruitmatchspel
SUPER STAP PIJL
Geef een vermeerdering van het aantal posities welke de rollen kunnen worden verplaatst. Deze zijn beschikbaar in combinatie met positie negen = Super Stap rol.
BONUS GAMBLE
Biedt de kans om de waarde van de Bonus Win = positie 11 te verhogen door bediening van de start/gamble knop.
SUPER STAP ROL
De niet verlichte Super Stap panelen gaan willekeurig oplichten. Na bediening van de stop/schudden knop blijft een paneel verlicht. Verlichte Super Stap panelen geven de mogelijkheid de overeenkomstige rol het aantal posities te verplaatsen als de pijlen aangeven.
MIX ‘N MATCH
De vierde rol draait naar een willekeurige positie. De speler heeft m.b.v. de stopknop de mogelijkheid het symbool te veranderen door het kiezen van “mix” of een win te maken met het symbool door het kiezen van “match”. Door de Stop en Go “Gamble” krijgt de speler een kans voor een her haling van het Mix ‘n Match spel.
WINT BONUS
Hierbij wint de speler de aangegeven bonus.
JACKPOT: 200 PUNTEN
Een totaal van 12 geeft een win van 200 punten.
Rollen schudden
Rollen schudden wordt verkregen als het schudden symbool op de winlijn verschijnt.
Gamble
De machine heeft een dubbel of niets gamble. Wins van 100 punten of meer geven geen verlies.
Dit spel is identiek aan de Superfruit, die even eerder in 1987 uitkwam.
Hele leuke kast ook gehad
leuke kast!!
staat nu in de woonkamer te testen!
Hallo,
Heeft iemand misschien schema’s of handleiding over instellingen over de fruit match?
Bij mij doet ie niks en geeft ie alleen aan om bij te vullen. Kan deze kast ook op vrij spelen?