Hyperpot

De Hyperpot gokkast was 1 van de eerste gokkasten in nederland met een merkteken voor uitbetaling van munten. Er zijn 2 uitvoeringen, de gewone hyperpot van eurocoin en een deluxe uitvoering. Wat het verschil is weten we niet. Degene die het weet mag het zeggen. De techniek is mpu3, dank aan ons forum 🙂

Spelbeschrijving Hyperpot

Deze machine is een eenvoudige 3 roller met voor de steeds beter wordende speler steeds nieuwe uitdagingen.
Werp geld in, de credits verschijnen op het display. Door het drukken op de startknop kan een spel worden gestart. De machine heeft automatische hold, welke d.m.v. de hersteltoets kan worden gecanceld.

Een winnende combinatie geeft de volgende mogelijkheden:
1. Opnemen door het drukken op “Innen”.
2. 2. Gokken door het drukken op “Gokken”.
3. 3. Inzetten voor een featurespel door het drukken op Ïnzet Superspel”.
4. 4. ½ Opnemen en ½ feature door het drukken op “1/2 innen of ½ superspel”.

SUPERSPEL
Zodra er punten staan op het superspel display wordt automatisch tijdens het normale spel het featurespel gespeeld. De onderste 3 rollen draaien nu mee. Deze 3 rollen kunnen niet worden vastgehouden.

Er zijn nu 5 mogelijkheden:

3 x 7 wint 200
3 x 3BAR wint 100
3 x 2BAR wint 100
3 x 1BAR wint 100
Elke andere combinatie verliest!!

200 Is een definitieve prijs; met 100 is weer een en ander mogelijk:
1. Innen
2. ½ Innen ½ inzet Superspel
3. No Lose Gamble: Er wordt gegokt tussen 50 en 150, hierna is gokken tussen 1200 en 200 mogelijk. Elke stap omlaag betekend het einde van het gokken, en men gaat met de laagste prijs naar huis.

SKILL STOP FEATURE
Een vraagteken op de tweede rol geeft een skill-stop-feature met de munten waarmee extra punten kunnen worden gewonnen. Een succesvolle stop wint de Hotmeter! (Succesvol = alles vol)
De Hotmeter loopt rond van 0 tot het getal wat op dat moment op de meter stond. Bij een stop van de skill-stop-feature topt ook dit rondlopen. De gewonnen prijs staat dan op de hotmeter. Een kers op de eerste rol geeft 1 punt op de hotmeter. Max.= 99 punten
Men wint de hotmeter wanneer alle munten zijn volgespeeld. Hierna canceled de hotmeter naar 00.
Indien de munten worden volgespeeld m.b.v. de skill-stop-feature, cancelen de munten niet.

OPBOUW FEATURE
Op de bovenste rollenunit zitten diverse munten achter fruitsymbolen. Elke munt wordt van de rollen overgenomen naar de feature pot. Wanneer alle munten verlicht zijn wint men de hotmeter. Bij een prijs cancelen de munten.

Specificaties

Datum toelating: 30/12/1986
Merkteken volgnummer 0029
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , , , , , ,

Meer foto's

7 Reacties op “Hyperpot”

  1. Marco schreef:

    Hyperpot van Eurocoin zit in een Barcrest cabinet en heeft de MPU3 techniek. Wat het verscil is met de deluxe uitvoering….geen idee.

  2. Marco schreef:

    Btw, de Hyperpot deluxe had merkteken TK 0029

  3. Marco schreef:

    De foto’s zijn van de deluxe uitvoering, dus merkteken TK 0029 en geen TK 0016 😉

  4. Touch Down Freak schreef:

    Het lijken kleine rollen qua diameter, of zijn het rolbanden?

  5. marcel schreef:

    Hallo marco
    Heb je ook de handleiding van hyperpot de luxe
    Ik zoek de instellingen van de jumpers onderaan aan de onderkant
    Zou je mij een mail kunnen sturen alvast bedankt voor de moeite

  6. Bram schreef:

    Hallo Marco, ik ben ook opzoek naar informatie over hyperpot. Heb een kast in storing dus als er iets bekend is zeer welkom, bedankt als je iets hebt.

  7. Jan Tooten schreef:

    De Hyperpot was de voorloper van de Random Runner. Op basis van dit spelconcept is de Random Runner door
    de Firma Rouvoet ontwikkeld…Destijds heeft de firma Rouvoet nog geprotesteerd tegen het op de markt brengen van de HyperPot!!! Deze HyperPot zou een gevaar voor de markt zijn!! Zou verslaving in de hand werken. Maar kijk wat er met de Random Runner hierna gebeurde!! De meest verslavende machine…

Laat een reactie achter