Lucky Dice

De gokkast Lucky Dice van Bellfruit komt uit 1987 en zit in BFM 85 kabinet. De Lucky Dice heeft een MPU83 moederbord en heeft mega veel spel.

SPELBESCHRIJVING LUCKY DICE

A. Fruitladder

De bedoeling van de fruitladder is, om de symbolen in de juiste volgorde van onder naar boven “aan” te spelen. Daarvoor moet men eerst een kers op rol 2 of 3 hebben. Vervolgens een citroen op een van de rollen, daarna een sinasappel, een pruim enz. Aan het begin van de fruitladder bevindt zich een verliesteller, die opstapt zolang de kers nog niet aan is. De vijfde stap in de verliesteller verlicht automatisch de kers. Bij elke prijs op de rollen gaat de fruitladder weer uit en moet men opnieuw beginnen.

N.B.: Als de kers aan is en tijdens het volgende spel verschijnen een citroen en een sinasappel dan gaan beide symbolen branden.

Als men de fruitladder vol gespeeld heeft start het Lucky Dice spel.

B. Lucky Dice spel

Bij het begin van het dobbelstenen-spel brandt er een dubbelsteen (van 1 tot 6). De speler kan nu kiezen of de volgende dobbelsteen hoger, lager of gelijk zal zijn. Tegelijkertijd maakt hij een keuze voor een van de zes dobbelstenen.
De 6 dobbelstenen stappen een voor een. De speler stopt de dobbelsteen van zijn keuze met de stop-knop.

Er zijn nu 3 mogelijkheden:

a) de speler kiest voor dezelfde dobbelsteen als de vorige. Is zijn keuze goed dan krijgt hij 5 stappen in de prijsladder.
b) de speler kiest voor een dobbelsteen die hoger (lager) is dan de vorige. Is de volgende dobbelsteen hoger (lager) dan krijgt hij 1 stap in de prijsladder.
c) als bovengenoemde keuze juist is en de volgende dobbelsteen is gelijk aan die waarvoor gekozen is, dan krijgt de speler 2 stappen in de prijsladder.

Als de speler een keuze maakt voor hoger of lager en de nieuwe dobbelsteen is hetzelfde als de vorige, dan verliest de speler niet, als dit de eerste keer in het spel gebeurt. (hij krijgt geen extra stap).

C. Mystery prijs

Komt men via het nummer spel op positie “mystery-prijs” dan verschijnt op het display de grootte van die prijs. Wil de speler deze prijs, dan draaien de rollen naar een winnende kombinatie van die prijs.
Besluit de speler om verder te spelen in het nummerspel, dan verdwijnt deze mystery-prijs op het display.

D. Nudges

De speler krijgt een willekeurig aantal nudges, welke hij nog kan vergroten met de gamble (1 erbij of 1 eraf). De Nudges ( stappen) kan hij gebruiken om een winnende kombinatie naar de winlijn te halen.

Als er een winnende kombinatie mogelijk is met de nudges, dan knippert de “SUPERNUDGE”-knop en op het display is de hoogte van. de beste prijs op dat moment zichtbaar. Drukt men nu op de “SUPERNUDGE”-knop, dan komt automatisch deze prijs op de rollen te staan. Wil de speler deze prijs echter niet, dan drukt hij op de knop “HERSTELLEN”.

E. Stip-spel

Ieder oog van de grote dobbelsteen in het midden van de ruit betaalt 2 punten uit. De speler krijgt vervolgens een willekeurig aantal nieuwe dobbelstenen. Het aantal ogen maal 2 puhten van iedere nieuwe dobbelsteen wordt bij de prijs bijgeteld.

F. Kies een prijs

Alle vier de rollen draaien en de speler stopt de wincombinatie van zijn keuze. Als de speler niet kiest wordt de vierde en laatste wincombinatie uitbetaald.

G. Kies en Stap

Naast rol 4 zitten 2 panelen “stop” en “ander symbool”. Met behulp van deze panelen kan de speler het supermatch symbool van zijn keuze bepalen, tot de machine vanzelf op “stop” valt. Dan is dit het supermatch symbool. De overige rollen stappen totdat een prijscombinatie met dat symbool is ontstaan.

H. Gamble

Bij elke gewonnen prijs (tot 140 credits) kan de speler zijn prijs meteen laten uitbetalen of gokken. Dit gokken gebeurt op de volgende manier: Zodra er een prijs gewonnen is, dan verschijnt de grootte van deze prijs op het display.
Vervolgens stapt de gamble-ladder, hierbij aangevend hoeveel maal de prijs bij een gewonnen gamble zal zijn. De speler kan zelf bepalen of hij zijn prijs bij het gokken wil verdubbelen, verdrievoudigen etc. Hierbij is het natuurlijk wel zo, dat hoe hoger de uiteindelijke prijs is, des te kleiner de kans is op deze hogere inzet.
(voorbeeld: stel de speler wint een prijs van 4 punten. Als hij de gamble stopt op “x1,5” dan is de kans dat hij wint 8:12 omdat er 8 van de 12 segmenten GEEL zijn; stopt hij de gamble op “x12”, dan is de winstkans 1:12 omdat er slechts 1 BFM-symbool in de gamble cirkel zit).

Na een gewonnen gamble verschijnt de nieuwe prijs op het display en deze kan weer opnieuw worden ingezet. Zou een prijs via de gamble hoger worden dan 200 punten (20 bonuspunten) dan vervalt deze gamble-mogelijkheid automatisch.

Specificaties

Datum toelating: 05/01/1987
Merkteken volgnummer 0060
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , ,

Laat een reactie achter