Phantom

De Phantom gokkast van JPM stamt uit 1991 en was zeer succesvol. De techniek van de MPU was system 5 en gebaseerd op de 68000 processor. Met de ouder MPU’s zoals de MPS1 en de MPS2 waren gebaseerd op de TMS 9998 en was specifiek voor JPM gemaakt en dus niet in de electronica zaak te krijgen. De 68000 processor is en was zeer gangbaar en dat drukt uiteraard de kosten.

Spelbeschrijving:

Phantom is een stake machine met 3 rollen, elke rol heeft 25 symbolen, waarvan een aantal zogenaamde phantom symbolen. De machine heeft een beneden en een bovenspel.

Het benedenspel,
dit bestaat uit direct van de rollen komende wins. Hierbij gelden een aantal 2 symbolen wins zowel links als rechts. De mystery is te behalen door middel van een van de 3 JPM symboolcombinaties op de winlijn.

3 JPM symbolen op de winlijn geeft een winkans tussen 8 en 200 punten. 2 JPM symbolen op de winlijn geeft een winkans tussen 4 en 200 punten.
Het is mogelijk, indien in het vorige spel geen win gevallen is, rollen vast te houden. Dit gebeurt gedeeltelijk automatisch maar kan ook naar eigen inzicht gedaan worden.
De 2 punten wincombinaties moeten altijd gegokt worden. Al de wins worden weergegeven op het windisplay.
Wins kunnen naar eigen keus genomen, gegokt of ingezet worden in het Phantom spel.
Het gokken gebeurt via de kaarten, wanneer de speler zijn keuze gemaakt heeft “harten” of “klaveren” door bedienen van een van beide knoppen stopt het schudden van de kaarten
en indien de kleur van de kaart overeenkomt met de gekozen kleur wordt de win verdubbeld.

Het bovenspel,
Wins die behaald worden in het benedenspel kunnen via de “PHANTOM” knop ingezet worden om het bovenspel te activeren.
Van het windisplay worden de punten overgezet naar de grote winmeter, en afhankelijk van de keuze kan met inzet 4, 8, 16 of 32 gespeeld worden.
Wins die behaald kunnen worden zijn weergegeven op het winpaneel van de middenruit. Alle wincombinaties tellen kris kras in de ruit.
Het nemen van de punten op de winmeter gebeurd door het indrukken van de “NEMEN MULTI WIN” knop, waarna de punten overgezet worden naar het puntendisplay. De punten op de winmeter worden automatisch overgezet wanneer 200 bereikt wordt. (winmeter kan nooit hoger dan 200)

Inzet 4.
Symboolcombinaties tellen kris kras. De wins zijn weergegeven in de verlichte inzet 4 kolom, tevens zijn er nu 2 phantom symbolen aktief welke een of meerdere wincombinaties kunnen vormen.
De wins worden verzameld op de multiwinmeter. Indien het maximum van 200 punten bereikt wordt dan worden de punten automatisch overgezet naar de puntenmeter en eindigt het bovenspel.

Inzet 8.
Is gelijk aan inzet 4 maar er zijn nu 4 phantom symbolen aktief. Wins volgens de verlichte inzet 8 kolom.

Inzet 16.
Is gelijk aan inzet 4 maar er zijn nu 7 phantom symbolen aktief. wins volgens de verlichte inzet 16 kolom.

Inzet 32.
Is gelijk aan inzet 4 maar er zijn nu 8 phantom symbolen aktief. Wins volgens de verlichte inzet 32 kolom.

Error Codes:

E1 Verwijderbare geldeenheid niet aanwezig
E2 Muntinworp Alarm
E3 Rollen Alarm
E4 Restart Alarm. machine aan-uit geweest met credits op display
E5 Direct input-output connectr niet aangesloten.
E6 Mechanische meter defect of niet aangesloten.
E80 Fl.5,- fout muntverificatie
E81 Fl.2,50 fout
E82 Fl.1,- fout
E90 Programmakaart gewisseld of defect
E91 Ram storing of batterij defect
E92 Fraude poging
E93 Overschrijding maximum aantal punten (fraude)

Specificaties

Datum toelating: 31/07/1991
Merkteken volgnummer 0357
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , , , , , ,

Meer foto's

1 Reactie op “Phantom”

  1. scooby schreef:

    leuke kast, staat in de woonkamer

Laat een reactie achter