De Red Hot Casino is er zowel in horeca (TH0633) als speelhal (TS0660) uitvoering. Red Hot Casino gebruikt drie rollen en één winlijn voor het basisspel. Er zijn 2- en 3-in-lijn prijzen mogelijk. Gewonnen punten kunnen worden geïnd of gespaard in één van de tien meters.
Spelbeschrijving:
Via KIES INZET kan de speler kiezen uit rollenspel, 1/0-spel, of – bij voldoende punten in de meters – de vervolgspellen inzet 5 of 20. Bij de vervolgspellen is het verplicht om vooraf een 1/0-spel te spelen. Het casinofeature wordt op inzet 5 geactiveerd bij drie jokers kriskras in zicht; op inzet 20 bij twee of drie jokers kriskras in zicht.
Na activering van het casinofeature kan de speler op het TFT-scherm uit de volgende acht spellen kiezen:
– Horse Race: bij aanvang van dit spel maakt de speler een keuze uit één van de vier paarden. Indien het gekozen paard als eerste, tweede of derde eindigt, levert dit punten op (in winmeter). Als het gekozen paard vierde wordt, is het casinofeature ten einde en worden de punten van de winmeter overgeschreven naar de totaalmeter.
– Slots: de speler krijgt drie munten om Casino Slots te spelen. De winlijnen zijn horizontaal, verticaal en diagonaal. Gewonnen punten gaan naar de winmeter. Indien de drie munten verbruikt zijn, worden de punten van de winmeter overgeschreven naar de totaalmeter.
– Poker: de speler krijgt viermaal kans op een win. De kaarten worden automatisch vastgehouden en de andere worden gewisseld.
Er zijn de volgende winmogelijkheden:
– Pair (twee gelijke kaarten 2 t/m 10)
– Pair (idem, maar dan met boer, vrouw, heer of aas)
– Three of a kind (drie gelijke kaarten),
– Straight (opeenvolgende kaarten. Bijv. aas, 2, 3, 4, 5 of 10, boer, vrouw, heer en aas)
– Flush (vijf harten, vijf ruiten enz.)
– Full House (set van twee én set van drie gelijke kaarten. Bijv. tweemaal vrouw en driemaal 7)
– Four of a kind (set van vier gelijke kaarten. Bijv. viermaal 9 of viermaal boer)
– Straight Flush (vijfmaal hetzelfde symbool én opeenvolgend. Bijv. harten 2 t/m harten 6)
– Royal Flush (Als Straight Flush, maar dan altijd vanaf de 10 naar de aas. Bijv. 10, boer, vrouw, heer en aas, alle ruiten).
Na de laatste beurt is het spel afgelopen en worden de punten naar de totaalmeter geschreven.
– Dice: het dobbelspel begint als de speler op START drukt. Werpt de speler 8 of 6, 9 of 5, 10 of 4, 11 of 3, 12 of 2, dan wint hij en worden de punten (zoals rechts weergegeven) in de winmeter geplaatst. Indien de speler een 7 gooit, is het spel afgelopen en worden de punten naar de totaalmeter geschreven.
– Lucky Wheel: de speler kan met START de slingerkracht bepalen. Het winplan met de pijl links geeft aan waar het wiel is gestopt. Als het wiel op STOP eindigt, is het spel afgelopen en worden de punten naar de totaalmeter geschreven.
– Bank Robbery: middels START bepaalt de speler welke kluis kan worden opgeblazen. De punten die dan verschijnen, gaan naar de winmeter. Indien geen punten verschijnen, gaat het alarm af, is het spel afgelopen en worden de punten naar de totaalmeter geschreven.
– Roulette: er kan driemaal worden gespeeld. De speler maakt met START de keuze voor rood, zwart, 1 t/m 4, 9 t/m 12, 5 & 6, 7 & 8. Na de laatste beurt is het spel afgelopen en worden de punten naar de totaalmeter geschreven.
– Black Jack: de speler krijgt drie kaarten. Hij ziet alleen de eerste kaart van de dealer. De speler kiest er zelf voor om nog een kaart te nemen of te passen (met de knoppen beneden). Nadat de dealer zijn kaart(en) heeft getrokken (dealer speelt door tot minimaal 17 punten), wordt gekeken op welke plaats de speler heeft gewonnen of verloren en worden de punten naar de winmeter geschreven