De Reel Action gokkast van JPM uit 1990 was de opvolger van de bekende Reel Magic. Het kabinet had destijds nog geen naam zoals nu, meestal werd er gerefereerd aan de techniek die erin zat, in dit geval MPS2. Deze automaat heeft 6 brede rollen.
Drie van deze rollen worden gebruikt voor het basisspel en de andere drie rollen worden gebruikt voor het bovenspel.
Een win van het basisspel kan ingezet worden in het bovenspel. Dit spel heeft een inzet van 4, 8, 12 of 16 punten en geeft de speler de mogelijkheid zijn win tot maximaal 200 te verhogen.
SPELBESCHRIJVING
Tijdens het basisspel worden de “reel action” symbolen welke in de ruit verschijnen overgenomen in een matrix.
Verlichte horizontale of diagonale lijnen activeren de daarbij behorende feature.
Verlichte reel action symbolen vervallen bij behalen van een win of dubbel en wanneer een feature behaald wordt.
In het geval dat meer dan een feature behaald wordt kan de speler zelf kiezen welke feature hij wil.
De verschillende spelaspecten:
1 Kris kras:
Indien verlicht dan gelden alle wins in het basisspel kris kras. Einde bij het behalen van een win. Het is mogelijk om verschillende wins tegelijk te behalen.
2 Cash bank win:
Tijdens elk spel stapt de pijl in de winbank 1 positie omhoog, indien de pijl de top bereikt begint deze weer opnieuw.
De positie van de pijl geeft de waarde aan die gewonnen kan worden als de feature geaktiveerd wordt.
3 Cash bank klim:
Deze feature verhoogt de win kans in de cash bank.
4Mystery win:
Indien deze feature aktief is kan de speler via de stop knop een win halen welke aangeduid is in de cash bank.
5 7 telt voor elk symbool:
Het zevens aktief paneel wordt verlicht en het 7 symbool telt nu voor elk symbool. Blijft aktief tot een win behaald wordt.
Het is mogelijk dat beide features “7 telt voor elk symbool” en “kris kras” tegelijk aktief zijn.
Behaalde wins kunnen in een dubbel of niets gamble gegokt worden, men kan de win nemen, of inzetten in het bovenspel.
Wins gelijk of kleiner dan 100 kan men gokken via de bonus gamble. Het bovenspel geeft een speler de mogelijkheid zijn wins behaald uit het basisspel in te zetten in het stakespel.
Afhankelijk van de win kan men 4, 8, 12, 16 punten inzetten.
Inzet 4:
Alle fruitsymbool combinaties gelden nu kris kras.
Inzet 8:
Alle fruitsymbool combinaties gelden kris kras + de verborgen symbolen op rol 1 tellen mee.
Inzet 12:
Alle fruitsymbool combinaties gelden kris kras + de verborgen symbolen op rol 1 en 2 tellen mee.
Inzet 16:
Alle fruitsymbool combinaties gelden kris kras + de verborgen symbolen op rol 1, 2, en 3 tellen mee.
Was dit destijds nou een populaire kast? Ikzelf heb hem nooit ergens live gezien.
Was de voorloper van de Reel Ghost.
Ook de geluiden en het spel was identiek.
Was de eerste gokkast met System 5 techniek. Heb ergens nog zo een staan.