De Reel n Deal is een gokkast van Bellfruit in het BFM85 kabinet met MPU85. De Reel n Deal heeft ongeloofelijk veel spel, waarbij je met het kaartspel het opneemt tegen de bank.
SPELBESCHRIJVING:
A. Cijferladder
Op de rollen staan naast de fruitsymbolen ook cijfers gedrukt. Na elk spel worden deze cijfers opgeteld en het resultaat is gelijk aan het aantal posities dat de cijferladder zal opstappen. Vanaf positie 4 krijgt men een “beloning” volgens onder staande “prijs”-tabel:
– positie 4: SCHUDDEN: na drukken op de STOP/SCHUDDEN-knop gaan de rollen draaien met kans op extra cijfers.
– positie 5 : Gulden in POT
– positie 6 : ”21” – spel voor de inhoud van de pot
– positie 7 : herkansing / gelijk verliest niet
– positie 8: HOGER / LAGER
– positie 9: HOGER / LAGER + mystery start positie
– positie 10: ”21” – spel voor volle pot.
“21” – SPEL
Bij het begin van het 21-spel draait rol 5 twee keer en de waarde van beide kaarten wordt bij elkaar opgeteld (zie display boven rol 5) Daarna zijn er 3 mogelijkheden:
a. De speler vraagt een volgende kaart welke bij de som van de vorige kaarten wordt opgeteld. Indien het totaal van de speler daardoor groter wordt dan 21, dan verliest de speler. Indien het nieuwe totaal precies 21 is, krijgt hij de inhoud van de pot dubbel uitbetaald. Indien het totaal kleiner blijft dan 21 wordt opnieuw de mogelijkheid aangeboden om een volgende kaart te vragen of te passen.
b. Passen: op rol 6 verschijnen een aantal kaarten totdat het totaal van deze kaarten gelijk of hoger is dan het totaal op het linker display. Als dit totaal van de rechtse rol kleiner of gelijk is aan 21 dan verliest de speler, zo niet dan krijgt de speler de inhoud van de pot uitgekeerd.
c. Indien het totaal van de speler (rol 5) precies 21 bedraagt, dan wint de speler de dubbele inhoud van de pot. De bank (rol 6) krijgt dan geen kaarten meer.
Herkansing / gelijk verliest niet
Als tijdens het 21-spel “herkansing” verlicht is, kan de speler kaarten blijven kiezen totdat hij boven 21 komt. Komt hij boven 21 dan wordt de laatst getrokken kaart ongeldig. De speler heeft nu opnieuw de mogelijkheid om door te gokken of te passen.
Als tijdens het 21-spel “gelijk verliest niet” verlicht is, zal de bank kaarten trekken totdat hij boven het aantal van de speler komt.
PRIJZEN NAAR POT
Alle prijzen tot 50 punten kunnen in principe naar de pot worden gebracht. De speler bepaalt bij elke prijs of hij deze prijs pakt (collect), gokt of dubbel naar de pot brengt, d.w.z. een prijs van 4 punten betekent 2 guldens in de pot. Indien de dubbele prijs naar de pot zou betekenen dat de pot boven de 25 gulden zou komen, dan vervalt de mogelijkheid om die prijs naar de pot te brengen.
HOGER LAGER
Op rol 5 verschijnt een kaart waarna rol 6 gaat draaien. Tussen de rollen gaan de panels met Hoger en Lager om beurten branden. Door op het juiste moment op de STOP-knop te drukken bepaalt de speler of hii kiest voor hoger of Lager. Na het drukken op de knop stopt rol 6 en als de keuze van de speler goed is, stapt hij een positie op in de prijsladder. Vervolgens verschijnt op rol 5 hetzelfde symbool als op rol & en de speler kan opnieuw Hoger of Lager kiezen of de gewonnen prijs laten uitbetalen.
PRIJSLADDER voor Hoger/Lager
2 punten
4 punten mystery prijs
10 punten nudges (1-8)
20 punten kies een priis uit 4
40 punten kies en stap
100 punten
200 punten
B. Mystery Prijs
Rollen draaien naar een winnende kombinatie.
C. Nudges
De speler krijgt een aantal nudges (stappen) welk hij nog kan vergroten via de gamble (een erbij of een eraf). De nudges kan hij gebruiken om een winnende kombinatie naar de winlijn te halen. Als er een winnende kombinatie mogelijk is met de nudges, dan knippert de super nudgeknop en op het display is de hoogte van de beste prijs op dat moment zichtbaar. Drukt men nu op de supernudge knop dan komt automatisch deze prijs op de winlijn te staan. Wil de speler deze prijs echter niet dan drukt hij op de knop ‘herstellen’
D. Kies een prijs
Alle vier de rollen draaien en de speler stopt de wincombinatie van zijn keuze. Als de speler niet kiest wordt de vierde en laatste wincombinatie uitbetaald.
E. Kies en Stap
Op het display verschijnt om en om: STOP / SCHUD. Met behulp van de STOP-knop bepaalt de speler zijn keuze voor een nieuw SUPERMATCH symbool of voor het Super match-spel met het symbool op rol 4. Bij het SUPERMATCH-spel stappen rol 1,2 en 3 naar hetzelfde symbool als op rol 4 totdat een winnende kombinatie is verschenen.
F. Gamble
Elke prijs van 2 punten wordt verplicht dubbel of niets gegokt. Iedere andere prijs (tot 133 punten) kan de speler meteen laten uitbetalen of gokken. Dit gokken gebeurt op de volgende manier:
Zodra er een prijs gewonnen is, dan verschijnt de grootte van deze prijs op het display. Vervolgens stapt de gamble-ladder, hierbij aangevend hoeveel maal de prijs bij een gewonnen gamble zal zijn. De speler kan zelf bepalen of hij zijn prijs bij het gokken wil verdubbelen, verdrievoudigen etc. Hierbij is het natuurlijk wel zo, dat hoe hoger de uiteindelijke prijs is, des te kleiner de kans is op deze hogere inzet.
(voorbeeld: stel de speler wint een prijs van 10 punten. Als hij de gamble stopt op “x1.5” dan is de kans dat hij wint 8:12 omdat er 8 van de 12 segmenten GEEL zijn; stopt hij de gamble op “x12”, dan is de winstkans 1:12 omdat er slechts 1 BFM-symbool in de gamble cirkel zit).
Na een gewonnen gamble verschijnt de nieuwe prijs op het display en deze kan weer opnieuw worden ingezet. Zou een prijs via de gamble hoger worden dan 200 punten dan vervalt deze gamble-mogelijkheid automatisch.
Geachte,
Graag zou ik in het bezit willen komen van deze fruitautomaat REEL “N” DEAL. Neem a.u.b. contact met mij op. Uiteraard ligt een passende vergoeding in het vooruitzicht.
U kunt per mail contact met mij opnemen om bijvoorbeeld daarna even onze/mijn gegevens uit te wisselen.
Email: mxvoortman@gmail.com
Hartelijk dank,
M. Voortman