Reflex

De gokkast Reflex van bellfruit komt uit 1986 in het wellicht bekende BFM85 kabinet. Reflex is een fruitmachine met heel veel spel.

SPELBESCHRIJVING REFLEX

Het Target spel

Heeft men 3 Target symbolen criss-cross (links of rechts, dan kan men 1 x op het Target-spel spelen. Bij 4 Targets criss-cross krijgt men 2 spelen op het Target-wiel. (Het resultaat van beide Target-spins wordt bij elkaar opgeteld). Stopt het spel op een segment met een prijs wordt deze prijs betaald (gamble en collect zijn beide mogelijk). Stopt het spel op een pijl, dan wordt in de ring om de Target heen een pijl meer verlicht, maar altijd zodanig dat deze aansluit bij eventueel reeds verlichte pijlen. Stopt het Target spel op een prijssegment en is bovendien de bijbehorende pijl verlicht, dan wordt de gewonnen prijs verdubbeld.

Fruit – Ladder

De bedoeling van de fruitladder is, om de symbolen in de juiste volgorde van beneden naar boven “aan” te spelen. Daarvoor moet men eerst een kers hebben op rol 2 of 3. Vervolgens een citroen op een van de rollen, daarna een sinaasappel, een pruim enz. Bij elke prijs op de rollen of op de target gaat de fruitladder weer uit en moet men op nieuw beginnen.

N.B. Als de kers reeds aan is en tijdens het volgende spel verschijnen een citroen en een sinaasappel dan gaan beide symbolen branden. Als men de fruitladder vol heeft gespeeld, dan drukt de speler op de “stop”-knop, waarna hij een van de volgende prijzen krijgt.

1: Een mystery-win (?), waarbij de rollen vanzelf naar een of andere winnende combinatie draaien.

2: Een aantal Nudges (=stappen). Dit aantal kan de speler nog verhogen door te gokken. Bij dit gokken wint of verliest hij maximaal 1 nudge. Bij winst kan hij opnieuw proberen 1 nudge erbij te krijgen. De gewonnen nudges kan hij inzetten of hij kan gewoon verder spelen. Echter bij elk spel dat hij speelt wordt er nudge van het totaal afgetrokken. Als de speler verkeerd heeft genudged dan kan hij op de “herstellen” knop drukken waardoor de oorspronkelijke combinatie weer terugkomt. Voordat hij een volgend spel kan spelen moet hij eerst op de “STOP-NUDGE” knop drukken. Als hij hier eenmaal op heeft gedrukt kan hij de bestaande symbolen niet meer nudgen maar eventueel wel vasthouden.

(SUPERNUDGE: Als er met de beschikbare nudges een prijs te winnen is dan knippert de supernudge-knop. Ais de speler deze indrukt, dan verschijnt automatisch de beste winstkombinatie die op dat moment beschikbaar is. Is de speler niet tevreden met deze “supernudge” – prijs, dan kan hij weer op herstellen drukken en proberen bij het volgend spel een betere nudge-mogelijkheid te krijgen).

3. Een aantal extra holds. Gedurende een aantal spelletjes kunnen nu de rollen continu worden vastgezet. Bij elk spel telt de “holds”-ladder met 1 terug, zodat de speler precies kan zien hoeveel spelletjes hij nog kan blijven vastzetten.

Specificaties

Datum toelating: 30/12/1986
Merkteken volgnummer 0019
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , , , ,

Meer foto's

Laat een reactie achter