De Rolling Stone is een gokkast van bellfruit uit 1987 met een fantastisch spel. Lees hier de spelbeschrijving van de Rolling Stone in het BFM85 kabinet.
A. Cijfer ladder
Op de rollen staan naast de fruitsymbolen ook cijfers gedrukt. Na elk spel worden deze cijfers opgeteld en het resultaat is gelijk aan het aantal posities dat de cijferladder zal opstappen. Vanaf positie 4 krijgt men een “beloning” volgens onderstaande “prijs”-tabel:
– positie 4 SCHUDDEN:
Na drukken op de STOP/SCHUDDEN-knop gaan de rollen draaien met kans op extra cijfers.
– positie 5/6 MATRIX:
De dobbelstenen boven rol 1 en rol 4 plus de som van beide wordt overgebracht naar de matrix. Een gecompleteerde horizontale lijn geeft 20 punten, een verticale lijn geeft 10 punten.
positie 7 DUBBEL:
Een van de dubbel lampen naast de matrix-lijnen wordt aangemaakt. Wordt de lijn waarvan de dubbel-lamp brand gecompleteerd dan wordt de prijs voor deze lijn verdubbeld.
– positie 8 1 STAP:
Geeft een stap in de prijsladder naast positie 8 en 9. De speler kan nu de verlichte prijs bewaren of een aantal extra worpen nemen, die ingezet kunnen worden voor de matrix.
– positie 9 MYSTERY STAP:
Zie positie 8, echter met een variabel aantal stappen.
– positie 10 DOBBELSPEL:
Dobbelstenen draaien naar een kombinatie. De som van beide dobbelstenen is het nummer van de te winnen prijs. Indien som is 7 dan mag een van de dobbel stenen veranderd worden.
– positie 11 DOBBELSPEL+EXTRA WORP:
Dobbelspel met altijd de mogelijkheid om een dobbelsteen te veranderen.
– positie 12 JACKPOT
B. Mystery Prijs
Rollen draaien naar een winnende kombinatie.
C. Stip Spel
Ieder oog van de rechtse dobbelsteen betaalt 2 punten uit. De speler krijgt vervolgens een willekeurig aantal nieuwe dobbelstenen. Het aantal ogen maal 2 punten van iedere nieuwe dobbelsteen wordt bij de prijs bijgeteld.
D. Kies een prijs
Alle vier de rollen draaien en de speler stopt de wincombinatie van zijn keuze. Als de speler niet kiest wordt de vierde en laatste wincombinatie uitbetaald.
E. Gamble
Elke prijs van 2 punten wordt verplicht dubbel of niets gegokt. Iedere andere prijs (tot 133 punten) kan de speler meteen laten uitbetalen of gokken. Dit gokken gebeurt on de volgende manier:
Zodra er een prijs gewonnen is, dan verschijnt de grootte van deze prijs op het display. Vervolgens stapt de gamble-ladder, hierbij aangevend hoeveel maal de prijs bij een gewonnen gamble zal zijn. De speler kan zelf bepalen of hij zijn prijs bij het gokken wil verdubbelen, verdrievoudigen etc. Hierbij is het natuurlijk zo dat hoe hoger de uiteindelijke prijs is, des te kleiner de kans is op deze hogere inzet. (voorbeeld: stel de speler wint een prijs van 10 punten. Als hij de gamble stopt op “x1.5” dan is de kans dat hij wint 8: 12 omdat er van de 12 segmenten GEEL zijn.
Stopt hij de gamble op “x12”, dan is de winstkans 1:12 omdat er slechts 1 BFM-symbool in de gamble cirkel zit).
Na een gewonnen gamble verschijnt de nieuwe prijs op het display en deze kan weer opnieuw worden ingezet. Zou een prijs via de gamble hoger worden dan 200 punten dan vervalt deze gamble mogelijkheid automatisch.
Voor emulatie versie ga je naar Fruit-Emu.