Roulette

Roulette is een gokkast van bellfruit uit 1987 in het BFM 88 kabinet met Scorpion 1 techniek. Lees hier de spelbeschrijving van de Roulette Fruitmachine.

A. CIJFERLADDER

Op de rollen staan naast de fruitsymbolen ook cijfers gedrukt. Na elk spel worden deze cijfers opgeteld en het resultaat wordt bij het aantal posities in de ladder opgeteld; de verlichte cijfers blijven branden, totdat de ladder helemaal vol gespeeld is. Bij een volle ladder wordt een van de volgende features aangeboden:

Hoger-lager

Hoger-lager wordt gespeeld op een roulettewiel met 16 posities. Iedere keer dat een goede keuze gemaakt wordt; wordt het cijfer, ten opzichte waarvan gegokt wordt, aangemaakt. Iedere combinatie van 5 of meer cijfers naast elkaar geeft een prijs. Meerdere rijen cijfers geeft als prijs de som van de afzonderlijke beloningen. De speler kan op ieder gewenst moment zijn prijs pakken door op de “roulette” knop te drukken. Drie keer na elkaar goed gokken zonder dat er een cijfer verlicht wordt, geeft een skill-stop, waardoor een van de ontbrekende cijfers verlicht kan worden.

Verander nummers

Het “verander nummers” paneel wordt aangemaakt. Als “verander nummers” verlicht is, heeft de speler de mogelijkheid om de cijfers in het roulettewiel in een andere volgorde te verlichten. Hierdoor kan een hogere of lagere prijs gekregen worden.

Skill-Stop

Het “Skill-Stop” panel wordt aangemaakt. Als “Skill-Stop” verlicht is, kan de speler een van de ontbrekende cijfers verlichten door de schijf op het juiste moment te stoppen.

Dubbel

Het “dubbel” paneel wordt aangemaakt. Als “dubbel” verlicht is, wordt de “hoger/lager” prijs verdubbeld.

Kies hoog of laag

De speler wordt voor de keuze gesteld “hoog of laag” te gokken. De disk gaat draaien en valt op een cijfer. Als de speler “hoog”. gokt, worden de cijfers die hoger zijn dan het verlichte cijfer aangemaakt, indien de speler “laag” gokt, dan worden de cijfers die lager zijn dan het verlichte cijfer aangemaakt.

Letter aan

Een letter in de naam “Roulette” wordt aangemaakt. Als alle letters verlicht zijn, wordt het “kies hoog of laag” feature aangeboden.

B. GAMBLE

Elke prijs van 2 punten wordt verplicht dubbel of niets gegokt. Iedere andere prijs (tot 133 punten) kan de speler meteen laten uitbetalen of gokken. Dit gokken gebeurt op de volgende manier:

Zodra er een prijs gewonnen is, dan verschijnt de grootte van deze prijs op het display. Vervolgens stapt de gamble-ladder, hierbij aangevend hoeveel maal de prijs bij een gewonnen gamble zal zijn. De speler kan zelf bepalen of hij zijn prijs bij het gokken wil verdubbelen, verdrievoudigen etc. Hierbij is het natuurlijk wel zo, dat hoe hoger de uiteindelijke prijs is, des te kleiner de kans is op deze hogere inzet.

(voorbeeld: stel de speler wint een prijs van 10 punten. Als hij de gamble stopt op “x1,5” dan is de kans dat hij wint 8:12 omdat er 8 van de 12 segmenten GEEL zijn; stopt hij de gamble op “x12”, dan is de winstkans 1:12 omdat er slechts 1 BFM-symbool in de gamble cirkel zit). Na een gewonnen gamble verschijnt de nieuwe prijs op het display en deze kan weer opnieuw worden ingezet. Zou een prijs via de gamble hoger worden dan 200 punten, dan vervalt deze gamble-mogelijkheid automatisch.

C. ALGEMEEN

De matrix en de extra’s in de cijferladder gaan uit als, een prijs uitbetaald wordt of als de eerste gok met de gamble gewonnen wordt een gokkeuze, in de gamble, van x3, x4, x6 of x12 wordt gebruikt.

Specificaties

Datum toelating: 27/11/1987
Merkteken volgnummer 0121
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , ,

Meer foto's

Laat een reactie achter