Shuffle

De gokkast Shuffle (helaas geen beste foto) is een speelautomaat van Eurocoin uit 1988. Shuffle heeft heel veel features zie uitleg hier onder.

SPELBESCHRIJVING

Het spel is gebaseerd op een 4 roller. Over de normale fruitsymbolen bevinden zich cijfers tbv het featurespel.

HET SPEL
Werp geld in de automaat. De credits verschijnen op het display. 4 Credits voor Fl 1,-, 10 credits voor Fl 2.50 en 20 credits: voor Fl 5,=. (De automaat accepteerd dus géén kwartjes).
Door het drukken op de nu knipperende START/GOKKEN knop, wordt het spel gestart. De rollen gaan draaien. na enkele seconden stoppen zij een voor een. Indien op de winlijn een combinatie staat die in niet winpian voorkomt, dan heeft men prijs.
Ook kan het voorkomen een bijna prijs te hebben. In dat geval biedt de machine een extra kans door deze combinatie vast te houden, om in het eerstvolgende spel alsnog te proberen een prijs te behalen, de automaat zal de beste combinatie zelf vasthouden. Indien een speler geen gebruik wenst te maken van deze automatische hold, dan kan hij dit opheffen door op de herstelknop te drukken.
Heeft een speler prijs, dan verschijnt deze op het display. Een speler heeft de mogelijkheden het volgende met zijn prijs te doen:
1. Opnemen in de vorm van geld door het drukken op de knop UITBETALEN.
2. Opnemen in de vorm van credits door het drukken op de knop HERSTELLEN/INNEN.
3. Gokken voor een hogere prijs door het drukken op de knop START/GOKKEN.

Normaliter kan men alleen gokken tussen een hogere prijs en niets. Bij een win vanaf 100 wordt gokken anders, het wordt dan nml. gokken zonder verlies.
Dit gaat als volgt: Op het display staat nu 100. Links en rechts hiervan knipperen de getallen 150 en 50 om en om. De speler drukt op START/GOKKEN. Het knipperen van de 2 naast liggende prijzen stopt. Stopt hij op bijvoorbeeld prijs 150, dan heeft men dat gewonnen en mag men doorgokken, etc.etc…
Zodra het knipperen op een lagere prijs stopt, beëindigt het gokken. De speler wint automatisch deze prijs op het creditdisplay Het behalen van 200 is het maximum. Dit wordt automatisch uitbetaald in credits. Een prijs van twee credits wordt automatisch gegokt. Zodra we via de rollen of het gokken een prijs behalen hoger dan 20, dan gaat de rode ring van de Tower Light knipperen.

KERSENPOT
Elke kers die via rol 1 en/of rol 4 op de winlijn komt zal (een) kers(en) doen oplichten in de kersenpot. Elke volle lijn wint 10 en zal direkt opgenomen kunnen worden, of worden gegokt. Kers (en) die niet tot een volle lijn behoren zullen blijven branden.

DE FEATURELADDER
Op elk van de 4 rollen komen cijfers voor. door die cijfers, die op de winlijn vallen, op te tellen komt men in de featureladder. De featureladder is opgebouwd uit 8 stappen. Twee hiervan zijn aanloopstappen.
Komt men in een hogere stap dan twee dan zal de desbetreffende feature oplichten en komt men in het bijbehorende spel. Heeft men cijfers plus een rollenprijs, dan heeft de rollenprijs voorrang; men komt alsnog in het featurespel als de rollenprijs de eerste keer verkeerd wordt gegokt. Door het innen of uitbetalen van een rollenprijs verliest men de featurestap.

STAP 3: VERZET MUNTEN
Binnen dit spel heeft men de mogelijkheid tot het mixen van de munten uit de twee muntpotten. Door middel van de FEATURE knop kan men de verlichte munten uit de twee MUNT potten laten mixen om zo een beter positie van de munten te krijgen of meer munten in één muntpot. Een volle lijn wint 10. Een volle lijn kan men opnemen dmv de NEEM LIJNEN knop. Daarna kan men innen dmv de INNEN knop. of laten uitbetalen.

Neemt men 1 of meerdere lijnen op dan dooft de pot. Ook dooft de verlichte pot, als één of meerdere lijnen hierin compleet zijn en men een prijs op de rollen krijgt.

STAP 4: SHUFFLE
Men kan door op de FEATURE knop te arukken in een andere feature-reeks komen. Shuffle is niet altijd verplicht, soms biedt de machine de optie “neem X of schuif”, waarbij X een variabele waarde credits is.

FEATURES UIT HET SHUFFLE SPEL
ROLLEN SCHUDDEN

De rollen lopen naar een andere kombinatie. Eventuele cijfers worden bij de reeds behaalde vier punten geteld. Valt er op de winlijn een rollenprijs dan kan men deze gokken, innen of laten uitbetalen.

VUL RECHTER MUNTΡΟΤ
In deze stap zal een munt worden verlicht in de rechter muntpot. Een volle lijn wint 10, innen dmv NEEM LIJNEN knop.

STOP
In deze stap gaat er snel een lampje lopen door de muntpotten en de kersenpot. Speler drukt nu op FEATURE knop om het lampje te stoppen. Hierna zullen de lampjes HERHAAL en STOP om en om gaan branden. Door het drukken op de FEATURE knop maakt men een keuze tussen HERHAAL en STOP. Bij HERHAAL zal er wederom een lampje lopen. Bij STOP kan men de prijs innen of laten uitbetalen.

VOLGENDE LETTER
In deze stap wordt de eerstvolgende letter van het woord SHUFFLE ingevuld. Hierna gaan de lampjes HERHAAL/STOP om en om branden. Door het drukken op de FEATURE knop kan men een keuze maken. Bij HERHAAL zal er nog een letter worden ingevuld. Bij STOP zal er geen letter worden ingevuld. Men kan deze cyclus maar 1x herhalen. Heeft men het gehele woord verlicht dan komt men in het SUPER SHUFFLE spel. Het woord SHUFFLE gaat knipperen, en de getallen 10. 20, 30, 40, 50, behorende bij het SUPER SHUFFLE-spel. gaan knipperen. Door op de FEATURE knop te drukken kiest men de hoogte van de te winnen prijs.

Drukt men daarna op de START knop en op de winlijn valt een SUPER JOKER, dan heeft men die prijs gewonnen. Voorgaande geldt voor elke letter van het woord SHUFFLE, dus men speelt dit SHUFFLE spel zeven maal. Heeft men echter na zeven keer niets gewonnen dan blijft men met de laatste letter spelen totdat er een prijs is gewonnen. De gewonnen prijs kan men niet gokken. Aan het einde van dit spel ziet men de gewonnen credits op het display. Deze credits kan men innen of laten uitbetalen.

VUL LINKER MUNΤΡΟΤ
In deze stap zal een munt worden verlicht in de linker MUNTpot. Een volle lijn wint 10, innen dmv NEEM LIJNEN knop.

200 PUNTEN
In deze stap wint men 200 credits.

STAP 5: DUBBEL
De lampjes RECHTER MUNTPOT DUBBEL, LINKER MUNTPOT DUBBEL en KERSEN DUBBEL gaan om en om knipperen. Door op de FEATURE knop te drukken maakt men een keuze. Hierna zal bij de pot die men heeft gekozen het lampje “indien verlicht dubbel” gaan branden. Elke volle lijn zal in zo’n geval dubbel winnen, dus 20 punten. VOLLE LIJN DUBBEL van kersenpot dooft ais men een prijs opneemt of een prijs goed gokt. VOLLE LIJN DUBBEL van verlichte muntpot doof’t als men een prijs. opneemt of een prijs goed gokt.

STAP 6: INWORPSPEL
Men kan nu om een gulden of rijksdaalder inwerpen of door spelen. Indien men een gulden of rijksdaalder inwerpt krijgt men altijd 4 credits voor een gulden of 10 credits voor een rijksdaalder. Op het display begint tevens een getallenreeks te lopen. Deze getallenreeks stopt men door op de FEATURE knop te drukken. Het getal wat dan in het display staat wint men naast de credits van de ingeworpen munt.
De getallenreeks bij Fl 1,-, loopt van 0 tot 24.
De getallenreeks bij Fl 2,50 loopt van 0 tot 60.
In het display krijgt men dus te zien bij Fl 1,= : 4+ en bij Fl 2,50 10+

STAP 7: KIES WIN
De rollen lopen automatisch naar een winkombinatie en het display laat het daarbij behorende wingetal zien. Door op de INNEN, START, of FEATURE knop te drukken zal men die prijs winnen. Pakt men die prijs niet dan zal de kast een nieuwe winkombinatie tonen, die men ook weer kan nemen. De automaat zal maximaal vier maal een winkombinatie tonen. Heeft men geen keuze kunnen maken dan neemt. men de vierde winkombinatie automatisch.

STAP 8: NUDGES
In deze stap krijgt men acht nudges. Het display geeft de maximale winst aan wat men met die nudges kan behalen. Men kan doorspelen om een hogere maximale winst te krijgen. Er wordt echter steeds 1 nudge in mindering gebracht. Speelt men door en valt er een rollenprijs dan is men zijn nudges kwijt als men de rollenprijs neemt, goed gokt, of laat uitbetalen. De prijs kan genomen worden door indrukken van de NUDGE knop.

Specificaties

Datum toelating: 08/04/1988
Merkteken volgnummer 0146
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: ,

Laat een reactie achter