Super Cards

De gokkast Super Cards van bellfruit is gemaakt in het 85 en 88 kabinet. De Super Cards die we hier zien is een 85-model.

Spelbeschrijving:

A. CIJFERLADDER

Op de rollen staan naast de fruitsymbolen ook cijfers gedrukt. (een ? stelt een mystery getal voor). Na elk spel worden deze cijfers opgeteld en het resultaat wordt bij het aantal letters in de naam opgeteld; de verlichte letters blijven branden, totdat de naam helemaal vol gespeeld is. Bij een verlichte volle naam wordt een van de volgende features aangeboden:

Kaart-Flush (x 2):
Het “KAART-AKTIEF” -paneel gaat branden en tijdens de navolgende spelletjes draait de kaartrol mee. De kaarten op deze 4e rol worden dan overgenomen in de rij kaarten, waarbij een aantal kaarten naast elkaar een prijs opleveren. Het “KAART-AKTIEF” -paneel gaat uit zodra er een prijs verschijnt op de rollen of via een ander feature.

Stop ’n Fruit:
De 9 symbolen die in de ruit zichtbaar zijn gaan knipperen en na een druk op de STOP-knop wordt een prijs aangeboden in het symbool dat na drukken blijft branden.

Fruit-Lines:
Dit feature bestaat uit 4 rijen van 3 gelijke symbolen en een “omhoog” – en een “omlaag” -panel. De speler heeft de mogelijkheid om de rollen naar boven of naar beneden te laten stappen, door op het juiste moment op de stopknop te drukken. Daarna zullen de rollen gaan stappen in de gekozen richting en zullen alle overeenkomstige symbolen op de winlijn, die ook in het feature staan, verlicht worden. De lijn die het eerst is vol gemaakt wordt uit betaald. Als er meerdere lijnen gelijk tijdig gecompleteerd worden, zullen alle gecompleteerde lijnen uitbetaald worden.

Stop ’n kaart:
Na een druk op de STOP-knop wordt een van de niet verlichte kaarten aangemaakt.

Superkaart:
De kompleet verlichte lijn betaalt resp. f. 25,- / f. 10,- / f. 5,– en f. 2,50.

B. GAMBLE
Elke prijs van 2 punten wordt verplicht dubbel of niets gegokt. Iedere andere prijs (tot 133 punten) kan de speler meteen la ten uitbetalen of gokken.

Dit gokken gebeurt op de volgende manier:
Zodra er een prijs gewonnen is, dan verschijnt de grootte van deze prijs op het display. Vervolgens stapt de gamble-ladder, hierbij aangevend, hoeveel maal de prijs bij een gewonnen gamble zal zijn. De speler kan zelf bepalen of hij zijn prijs bij het gokken wil verdubbelen, verdrievoudigen etc. Hierbj is het natuurlijk wel zo, dat hoe hoger de uiteindelijke prijs is, des te kleiner de kans is op deze hogere inzet. (voorbeeld: stel de speler wint een prijs van 10 punten. Als hij de gamble stopt op “x 1.5”, dan is de kans dat hij wint 8:12 omdat er 8 van de 12 segmenten GEEL zijn; stopt hij de gamble op “x 12”, dan is de winstkans 1:12 omdat er slechts 1 BFM-symbool in de gamble cirkel zit).

Na een gewonnen gamble verschijnt de nieuwe prijs op het display en deze kan weer opnieuw worden ingezet. Zou een prijs via de gamble hoger worden dan 200 punten, dan vervalt deze gamble-mogelijkheid automatisch.

C. ALGEMEEN
De kaartladder gaat uit als:
– een prijs uitbetaald wordt
– de eerste gok met de gamble gewonnen wordt
– een gokkeuze, in de gamble, van x3, x4, x6 of x12 wordt gebruikt

Voor emulatie versie ga je naar Fruit-Emu.

Specificaties

Datum toelating: 01/09/1988
Merkteken volgnummer 0176
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , ,

Meer foto's

Laat een reactie achter