Super Nova

De gokkast Super Nova is een fruitautomaat van Maygay uit 1993. De Super Nova werd destijds verhandel door Twentse Automaten Centrale (T.A.C.).

Spelbeschrijving:
De Super Nova is een zes rollen 10OO punten machine met een BEST WIN GAMBLE, eën HERHAAL WIN feature, een STOP DE 3-WIN feature en een CRISS CROSS vervolgspel met HOLDS. Het basisspel en het vervolgspel hebben beide een CRISS CROSS mystery win.

Basis spel:
In het basisspel worden symbool combinaties op winlijn uitbetaald volgens het winplan op de ruit. De mysteryprijs wordt op een criss cross 3-win combinatie uitbetaald. Een 2-win mystery syrnbool combinatie op winlijn activeerd de stop de 3-win feature.

Wins uit het basisspel kunnen geint, gegokt of gespaard worden (sparen kan niet boven de 64 of onder de 4 punten). 2 Punten prijzen worden automatisch naar de gamble gezet en kunnen pas genomen of gespaard worden indien deze goed gegokt is.

BEST WIN GAMBLE:
Prijzen uit het basisspel kunnen in de bestwin gamble naar maximaal 2OO punten gegokt worden. Indien een prijscombinatie op de basisrollen valt gaat het betreffende lampje in de gamble ladder aan. Tevens gaan de lampjes van de win boven en onder deze prijs knipperen. Indien de GOKKEN knop gedrukt wordt zal- of het lampje boven (win gok) of onder de oorspronkelijke prijs aanblijven (verlies gok).

HERHAAL WTN FEATURE:
De HERHAAL WIN feature wordt actief na elke gamble die verlaten wordt met O punten. De text HERHAAL WTN FEATURE ACTIEF zal verlicht worden. Het eerstvolgende spel wordt bepaald of de voorgaande win
herhaald wordt (de text HERHAAL WTN FEATURE zal verlicht worden), of dat er een nieuwe combinatie ingespind zaL worden (de text SPIN zal- verlicht worden).

STOP DE 3-WIN FEATURE:
Indien een 2-win combinatie van mystery symbolen op de winlijn stopt, wordt de STOP DE 3-WIN feature actief . De eerste twee ro1len zullen een 2-win combinatie inspinnen van een random gekozen symbool (MYSTERY symbool uitgezonderd) en de 3e rol begint te draaien. Deze rol kan gestopt worden indien men de bijbehorende VASTHOUDEN knop drukt. De prijs die na het stoppen van de 3e rol op winlijn staat zal worden uitbetaald.

VERVOLGSPEL:
Het vervolgspel wordt op een aparte rollenset gespeeld, die achter de bovenruit van de machine is gesitueerd, met credits uit de verschillende spaarpotten. Indien de knop SPAARPOT NAAR TOTAALMETER gedrukt wordt zullen zoveel mogelijk prijzen (maximaal 5) van de op dat moment geselecteerde spaarpot naar de totaalmeter gezet worden. Indien er punten op de totaalmeter staan is het bovenspel actief en zal het drukken van de START knop een bovenspel starten. Punten van de totaalmeter kunnen voor aanvang van elk spel genomen worden naar de creditmeter door het drukken van de knop NEEM TOTAALMETER.

Prijzen worden criss cross uitbetaald. Na elk spel zonder win waarin nog geen holds gebruikt zijn, worden holds aangeboden. Indien 20 punten of meer op de SUPERMETER staan, zal automatisch op een inzet van 20 punten gespeeld worden. Onder de 20 punten zal met een inzet van 4 punten gespeeld worden.

Voor emulatie versie ga je naar Fruit-Emu.

Specificaties

Datum toelating: 02/12/1993
Merkteken volgnummer 0575
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , ,

Laat een reactie achter