De Twin Spin gokkast van Eurocoin uit 1989 is een heel gaaf spel. Je kan de Twin Spin spelen met 1 of 2 rollensets tegelijk. Dit kan alleen als je genoeg credits in de cherrymeter hebt staan.
TWIN SPIN SPEL INFORMATIE
SPELEN
Men werpt geld in de automaat. De credits verschijnen op het kleine display, welke rechts op de onderruit is geplaatst. Drukt men nu op de knipperende START/GOKKEN knop, dan wordt er een spel gestart. De rollen 1, 2 en 3 gaan draaien. Na enkele seconden stoppen zij een voor een. Indien op de winlijn een combinatie staat die in het winplan voorkomt, die op de onderruit te zien is, dan heeft men prijs. Ook kan het voorkomen dat men bijna een wincombinatie krijgt. In dat geval biedt de machine een extra kans; dmv de automatische hold kan men deze combinatie vasthouden, om in het eerstvolgende spel alsnog te proberen een prijs te behalen. Indien men geen gebruik wenst te maken van deze automatische hold, dan kan men deze autohold opheffen door op de knop “HERSTEL/WIN OPNEMEN” te drukken. Heeft men prijs, dan verschijnt deze op het kleine display en het lampje WIN ernaast gaat branden. Men heeft een paar mogelijkheden met zijn rollenprijs:
1. Gokken voor een hogere prijs door het drukken op de knop START/GOKKEN “.
2. De prijs opnemen door het drukken op de knop HERSTEL/WIN OPNEMEN “.
3. De rollenprijs transporteren naar de CHERRY METER om het Twin spin spel te spelen door het drukken op de knop “NAAR CHERRY METER” .
GOKKEN
Men gokt tussen dubbel of niets. Dit gokken doet men via een munt. Men kiest eerst voor een zijde van de munt, dus voor KOP of MUNT. Na de keuze wordt de munt optisch omhoog geworpen. Valt de munt op de keuze die men heeft gemaakt dan heeft men de gok gewonnen en mag men opnieuw gokken, etc, etc. Men kan via dit gokken maximaal 200 punten winnen. Ook mag men uiteraard tussentijds een gewonnen gok inzetten in de CHERRY METER of innen naar de Winbank.
INNEN NAAR DE WINBANK
Een prijs kan men via de HERSTEL/WIN OPNEMEN knop of naar de winbank of naar de creditmeter transporteren. Prijzen t/m 100 punten gaan naar de Winbank. Prijzen groter dan 100 punten gaan naar de creditmeter. In de Winbank kan men prijzen sparen. Een win van 200 uit het Twin spin spel wordt automatisch naar de creditmeter gezet. Een prijs via gokken, als deze groter is dan 100, zal automatisch naar de CHERRY METER worden gezet.
Innen naar de Winbank; allereerst worden de munten ingevuld. Deze invulling van de munten heeft als volgorde > 4 x fl 0,25 >> 4 x fl 1,= >> 4 x fl 5,= . Zijn alle munten ingevuld, dan wordt er een biljet van fl 25,= ingevuld. De waarde die in de Winbank staat kan men ook weer opnemen naar credits, om vervolgens verder te spelen of te laten uitbetalen. Als men fl 1,= opneemt, dan zal het biljet verdwijnen, en alle munten op fl 1,= na worden weer ingevuld. De waarde die in het creditdisplay staat kan men laten uitbetalen.
INZET NAAR CHERRYMETER
Het Twin spin spel kent geen hold. Wanneer men een rollenprijs heeft gewonnen, dan kan men deze in het Twin spin spel inzetten. Men kan nu met 1 rollenset spelen, dit zal 4 punten per spel van Men kan nu de CHERRY METER aftrekken. Ook kan men met twee rollensets spelen, wat 8 punten van de CHERRRY METER zal aftrekken.
Men speelt het Twin Spins pel op twee winpanelen. Het linkerpaneel is een paneel met kris kras prijzen. Deze prijzen krijgt men als er kris kras symbolen op, boven of onder de winlijn komen. Het rechterpaneel geeft prijzen aan die op de winlijn moeten vallen, (dus midden in het rollenvenster). Men kan maximaal 200 punten winnen in het Twin spin spel. Deze gaan automatisch naar het creditdisplay.
SUPERGOK
Heeft men een biljet van fl 25,= gespaard, dan kan me men een SUPERGOK wagen. Nu gokt men tussen fl 50,= en niets. Wint men 200 punten (fl 50,=) dan worden deze automatisch naar de creditmeter gezet.