5th Avenue

De 5th Avenue gokkast is een fruitmachine van JPM met sytem 5 techniek uit 1992 en was vanaf 1 januari 1995 officieel verboden om te exploiteren, want het viel namlijk in de categorie “Piekautomaten”.

SPELBESCHRIJVING (met dank aan een gewaardeerde forum lid die ook de foto’s heeft aangeleverd).

5th Avenue is een 6 rollen inzet, 1000 punten machine.

Het benedenspel:
Dit bestaat uit direkt van de rollen komende wins.
Het is mogelijk, indien in het vorige spel geen win gevallen is, rollen vast te houden.
Dit gebeurt gedeeltelijk automatisch maar kan ook naar eigen inzicht gedaan worden.
Alle wins worden weergegeven door het oplichten van de prijs in de gokladder. (2 – 4 – 8 – 20 – 40 – 100) Wins kunnen naar eigen keus genomen, gegokt, gespaard of ingezet worden in het bovenspel.
Het gokken gebeurt via startknop.

Winbank:
De wins die via het benedenspel gewonnen worden, kunnen in de winbank geparkeerd worden.
En op een ander moment naar keuze ingezet worden in het bovenspel. Er kunnen maximaal 5 wins van elke winwaarde gespaard worden in de winbank. De prijzen die gespaard kunnen worden zijn: 4, 8, 20, 40 en 100 punten.

De gespaarde wins van de geselecteerde winbank, kunnen via de “naar superwin” knop ingezet worden in het bovenspel, met een kans om 1000 punten te winnen. Er kunnen maximaal 5 wins per winwaarde ingezet worden. Elke win uit de winbank die ingezet wordt in het bovenspel, verhoogt de maximum te behalen winkans met 200 punten, met een totaalmaximum van 1000 punten. De maximaal te behalen win wordt weergegeven via één van de verlichte max.panelen. Zodra dit maximum wordt behaald worden de punten automatisch overgezet naar de creditmeter.

Het bovenspel:
Het bovenspel heeft een inzetmogelijkheid van 4, 8 en 20 punten per spel. Er wordt altijd kris kras gespeeld. De verschillende inzetten worden middels de Hold-knoppen gespeeld.
Inzet 4: kris kras wins zoals aangegeven.
Inzet 8: kris kras wins + de 7 op de middelste rol telt voor elk symbool
Inzet 20: kris kras wins + de 7 op alle drie de rollen telt voor elk symbool
De Superwin meter kan ten alle tijden opgenomen worden door op de knop “nemen/bonusgamble” op de bovenruit te drukken. De punten worden dan bijgeschreven op de creditmeter. (zie ook uitleg over deze knop hieronder)

De knop “nemen/bonusgamble” (onder de uitbetaalknop):
Deze knop heeft een dubbele functie: Wanneer deze snel knippert, dan is de Bonusgamble of Supergamble beschikbaar en wordt uitgevoerd als men op de knop drukt.
Wanneer de knop langzaam knippert, dan functioneert deze om een prijs te nemen of de Superwin meter te nemen.

Bonusgamble:
Wanneer 1 of meerdere prijzen in de winbank zijn gespaard, kunnen deze altijd opgenomen worden om nog een keer te gokken. Dat is zichtbaar aan de snel knipperende “nemen/bonusgamble” knop wanneer een prijs geselecteerd wordt middels de “kies winbank” knop. Een prijs kan altijd opnieuw gespaard worden ook al wordt er niet gegokt.

Supergamble:
Dit is hetzelfde principe als de welbekende Turbo Gamble van de Winfalls, Club 2001 etc. Echter kan de Supergamble alleen geselecteerd worden wanneer de Superwin meter op een waarde staat die voorkomt in de gokladder, en alle waarde’s vanaf 100, in 100-tallen. Zodra dat het geval is, zal de “nemen/bonusgamble” knop altijd snel gaan knipperen als indicatie. Vanaf het behalen van 200 in de Supergamble wordt er met +100 en -100 gegokt. De maximaal te behalen win is 1000 punten, of gelijk aan het aantal wins x 200 die naar de Supermeter zijn overgezet.

Voor emulatie versie ga je naar Fruit-Emu.

Specificaties

Datum toelating: 30/12/1992
Merkteken volgnummer 0506
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , , , , ,

Meer foto's

1 Reactie op “5th Avenue”

  1. Marco schreef:

    Ik had het al gezegd maar werkelijk mooi geworden!
    Mooie foto’s, hele maal top!

Laat een reactie achter