Power Run

De Power Run gokkast is een fruitautomaat, die uitgebracht is door Eurocoin in 1989. In die tijd kwam ook de Super Cherry en de Twin Spin uit van dit bedrijf. Allemaal toppers. De manual van deze fruitmachine is in ons bezit.

Spelbeschrijving van de Power Run:

Men werpt geld in de automaat. Drukt men op de knipperende START/GOKKEN knop, dan wordt er het basisspel gestart. Indien na het stoppen van de rollen op de winlijn een combinatie staat die in het winplan van de rollenruit voorkomt, dan heeft men prijs. Een (auto) hold kan een extra kans bieden. Hold kan opgeheven worden door op de HERSTEL/INNEN knop te drukken. Heeft men prijs, dan verschijnt deze links op het alphanumerieke display en het lampje WIN ernaast licht op. Met deze punten heeft men de volgende opties:
1. Dubbel of niets gokken
2. Prijs opnemen door HERSTEL/INNEN knop te drukken
3. Inzetten in het POWER RUN spel door NAAR SUPERMETER knop te drukken
1.2 BONUS POTTEN
De actieve bonuspot wordt gevuld volgens het bonus winpaneel. Indien een pot gevuld is met 60 punten, loopt deze altijd door naar 100 punten. Deze punten worden in de SUPERMETER gezet, waarna de actieve pot geleegd wordt. Ook kan het gebeuren dat de pot bij een lagere waarde reeds naar 100 doorloopt. (Bonus Run)
1.3 GOKKEN
Men gokt tussen dubbel of niets. Men kiest voor KOP of MUNT door te drukken op de START/GOKKEN knop. Punten boven de 100 worden automatisch naar de SUPERMETER ingezet.
1.4 INNEN NAAR DE WINBANK
Een prijs kan men via de HERSTEL/INNEN knop naar de WINBANK of naar de creditmeter overzetten. Prijzen t/m 100 punten gaan naar de WINBANK. Prijzen groter dan 100 punten gaan naar de creditmeter. In de WINBANK kan men gewonnen prijzen sparen. Hiermee kan men in een later stadium een SUPERGOK doen. De WINBANK kan geheel of in gedeelten van 4 credits opgenomen worden door te drukken op de NEEM WINBANK knop.
1.5 SUPERGOK
Heeft men een biljet van fl 25,= gespaard, dan kan men een SUPERGOK wagen. Nu gokt men tussen fl. 50,= en niets. Wint men fl. 50,= dan worden deze automatisch naar de creditmeter gezet. SUPERGOK is mogelijk na een spel zonder winst.
3.
1.6 INZET NAAR POWER RUN SPEL
Wanneer men in het basisspel een rollenprijs heeft gewonnen, dan kan men deze in het Power Run spel inzetten. Het Power Run spel kent geen hold. Het linker paneel is een paneel met criss cross prijzen. Het rechter paneel geeft prijzen aan die op de winlijn moeten vallen. Elk Power Run spel kost 4 punten. Men kan maximaal 200 punten winnen in het Power Run spel.
De speler kan een Mystery (Power Run) prijs krijgen wanneer een bonussymbool van rol 2 of rol 3 op de winlijn valt.

Specificaties

Datum toelating: 14/12/1989
Merkteken volgnummer 0256
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet: ,
Techniek:
Piekmachine:
Tags: ,

Meer foto's

2 Reacties op “Power Run”

  1. Marco schreef:

    De Power Run heeft ook een opvolger en dat was Top Run. Top Run zat in het lage ’87 cabinet en was op de 2 bonus meters na, identiek aan de Power Run.

    Beiden geweldig leuke kasten en aanraders wanneer je ze ergens te koop ziet staan.

  2. Kees schreef:

    Wij zijn in bezit van een power run machine uit 1989 en krijgen hem niet aan de praat. De onderste lichten doen het wel maar de rest niet. Hebben jullie advies en anders de manuel. Ook vroegen wij ons af of je op deze machine ook zonder geld kan spelen. Vriendelijke groet Kees

Laat een reactie achter