De Powerplay gokkast uit 1998 heeft dezelfde naam als de kast van eurocoin uit 1986. De Powerplay heeft een maximale inzet van 20 credits in het bovenspel. Vul de Supermeter en ga voor de winst.
BASIS SPEL
Met de juiste combinatie op de winlijn heeft men prijs. Gewonnen punten worden op de WINBANK getoond. Met deze punten heeft men de volgende opties:
1. Prijs opnemen door op INNEN te drukken. De prijs gaat naar de Creditmeter.
2. Inzetten in de één van de 20 potten (automatisch in de pot met de laagste waarde).
3. Gokken (2-autogamble)
200/1 SPEL
Kort indrukken van START speelt alleen het 200/1 spel. Wanneer START langer wordt ingedrukt, wordt er automatisch (bij voldoende punten in de Supermeter) een vervolgspel gespeeld.
VERVOLGSPEL
Het vervolgspel kan op 2 manieren gespeeld worden;
START: 1 punt komt uit het 200/1 spel, 4 punten uit de potten. Winst wordt overeenkomstig de inzet uit de potten verdeeld over de potten.
TOPSPEED:
Deze knop wordt aktief bij minimaal 9 punten op de Supermeter.
Voorbeeld:
Bij INZET 1+4: 1e druk: 1 punt komt uit het 200/1 spel, 4 punten uit de potten. Winst wordt overeenkomstig de inzet uit de potten verdeeld over de potten. 2e druk: 5 punten komen uit de potten. Winst wordt overeenkomstig de inzet uit de potten verdeeld over de potten.
INZET
In het vervolgspel kan men de volgende inzetten kiezen;
INZET 5: Het winplan op de topruit geldt.
INZET 10: Naast het winplan op de topruit, wint iedere Playmeter in zicht (10+) op de middelste toprol.
INZET 20: Naast het winplan op de topruit, wint iedere Playmeter in zicht (20+) op de alle toprollen.
SUPERMETER
De limiet van de Supermeter (totaal van de potten) kan met Dipswitches worden ingesteld op 1000, 1200 of 2000 punten. Wanneer de Supermeter groter wordt dan de ingestelde limiet, worden één of meerdere potten geind.
WINBANK
Na een (auto)collect van de potten worden de punten in de winbank bewaard. Wordt de Winbank groter dan 3000, dan gaan alle punten erboven naar de creditmeter.