Super 4

De Super 4 is een hele leuke gokkast uit 1992 met system 5 techniek. Toen de Super 4 uitkwam zat er tot 2x toe een programma fout in. Je kon (ik weet niet meer welke) een knop vasthouden waardoor het gokspel heel langzaam ging lopen en je dus zo altijd goed kon gokken. De manual is in ons bezit.

Super 4 Spelbeschrijving

Deze gokkast is een inzet machine met 6 rollen. De benedenrollen hebben elk 25 symbolen. De bovenrollen elk 20 symbolen. De machine heeft een beneden en een bovenspel.

Het benedenspel:

Dit bestaat uit direkt van de rollen komende wins. Ecn aantal combinaties tellen kris kras in de ruit. De mysterywin tussen 4-200 punten is te behalen door middel van 3 JPM symbolen op de winlijn.
Het is mogelijk, indien in het vorige spel geen win gevallen is, rollen vast te houden.
Dit gebeurt gedeeltelijk automatisch maar kan ook naar eigen inzicht gedaan worden. Al de wins worden weergegeven op het windisplay.
Wins kunnen naar eigen keus genomen, gegokt of ingezet worden in het bovenspel.
Het gokken gebeurt via het bedienen van de start/gamble knop, de speler kan zelf bepalen op welke kleur wordt gespeeld, blauw, groen, rood of geel.
Indien een verlichte pijl op de gekozen kleur valt dan wordt de win verdubbeld. Wanneer 2 verlichte pijlen op een gekozen kleur vallen, wordt de win 2x verdubbeld.
Als geen van de verlichte pijlen op de gekozen kleur gevallen zijn, dan heeft men de gamble verloren.

Kris kras Bonus:

De kris kras bonus fruitladder moet in aangegeven volgorde opgebouwd worden en begint met het pruim symbool.
Het opbouwen gebeurd vitsluitend via de 2e rol, zodra het symbool op de winlijn valt wordt dit verlicht in de fruitladder.
Het KRIS KRAS BONUS paneel licht nu op, om aan te geven dat het verlichte symbool in de fruitladder kris kras telt.
Wanneer het volgend symbool in de fruitladder op de winlijn valt, dooft het voorgaand symbool en licht het nieuw behaalde symbool op.
Dit gaat door totdat het laatste symbool in de ladder verlicht is, vanaf nu is het mogelijk om de ladder weer opnieuw op te bouwen. Het is dus mogelijk dat meerdere fruitladder-symbolen tegelijkertijd aktief zijn.
Zodra een win gemaakt is met de verlichte symbolen, dan dooft het symbool en begint de cyclus weer opnieuw.
Als een wincombinatie gemaakt is, en men heeft geen gebruik gemaakt van de kris kras optie omdat de wincombinatie op de winlijn gevallen is, dan behoud men het verlichte symbool in de fruitladder.

Het bovenspel:

Zodra een win via de “NAAR MULTIWIN” knop ingezet wordt in het bovenspel, zullen de punten overgezet worden naar het verlichte multiwindisplay.
Men kan zelf bepalen op welk display men de win inzet, door het bedienen van de “KIES MULTIWIN” knop. Het bovenspel heeft een vaste inzet van 4 punten per spel.
Als men punten op meerdere multiwinmeters heeft staan, dan worden deze simultaan afgespeeld. Voorbeeld: wanneer men punten op alle multiwindisplay’s heeft, dan worden er in totaal 16 punten afgetrokken.
Men heeft nu de mogelijkheid om 4 spellen tegelijkertijd af te spelen. De weergegeven wincombinaties gelden kris kras in de ruit.
Waarden van gelijk of kleiner dan 100 punten op het multiwindisplay, kunnen via de “VAN MULTIWIN” knop ingezet worden in de gamble voor dubbel of verlies.
Het nemen van punten op een multiwindisplay gebeurd via de “NEEM WIN knop, waarna de punten overgezet worden naar het puntendisplay.
Elk multiwindisplay heeft een maximum bereik van 200 punten. Indien dit maximum bereikt wordt is het bovenspel afgelopen.
Men kan echter zolang er punten voorradig zijn op de andere display’s verder spelen. De mysterywin tussen 8-50 punten in het bovenspel kan behaald worden door drie JPM symbolen kris kras in de ruit. Deze win wordt dan toegekend op elk multiwindisplay waarop nog punten staan.

Specificaties

Datum toelating: 02/04/1992
Merkteken volgnummer 0438
Aanvrager:
Fabrikant:
Merkteken:
Kabinet:
Techniek:
Piekmachine:
Tags: , , , ,

Laat een reactie achter