De Turbo Joker is een gokkast van JPM uit 1991 met system 5 techniek. De Turbo Joker is een stake machine met 6 rollen, elke rol heeft 25 symbolen, waarvan een aantal zogenaamde jokersymbolen. Sommige fruitsymbolen van het benedenspel zijn voorzien van nummers welke een aantal speciale spelaspekten activeren. De machine heeft een beneden en een bovenspel.
Het benedenspel bestaat uit direkt van de rollen komende wins. Hierbij gelden een aantal 2 symbolen wins zowel links als rechts. De mystery win tussen 2-200 punten is te behalen door middel van 3 JPM symbolen kris kras in de ruit. Het is mogelijk, indien in het vorige spel geen win gevallen is, rollen vast te houden. Dit gebeurt gedeeltelijk automatisch maar kan ook naar eigen inzicht gedaan worden. De 2 punten wincombinaties moeten altijd gegokt worden.
Via de nummers op de rollen in het benedenspel, kunnen een aantal spelaspekten geactiveerd worden.
NUMMER 4 SCHUDDEN.
Rollen draaien naar een willekeurige positic.
NUMMER 5 SCHOT.
Hierbij wordt een willekeurig ander spelaspekt gekozen.
NUMMER 6 VASTHOUDEN.
Geeft de mogelijkheid om de rollen extra vast te houden.
NUMMER 7 JOKER.
Het jokersymbool telt voor elk ander symbool.
NUMMER 8 KRIS KRAS.
Symboolcombinaties tellen nu kris kras in de ruit. Het is mogelijk dat meerdere wins in de ruit zichtbaar zijn, deze worden allen toegekend tot een maximum van 200 punten.
NUMMER 9 MYSTERIE WIN.
Een willekeurige win tussen de 20 en 200 punten wordt toegekend.
Het bovenspel:
Inzet 4.
Symboolcombinaties tellen kris kras. De wins zijn weergegeven op de middenruit.
Inzet 8.
Is gelijk aan inzet 4. Tevens telt het jokersymbool op de middelste rol nu voor elk ander symbool.
Inzet 16.
Is gelijk aan inzet 4. Tevens tellen de jokersymbolen van de rollen 1, 2, en 3 nu voor elk ander symbool.
Voor emulatie versie ga je naar Fruit-Emu.